Thursday, May 17, 2007

AL-Hurra and Radio Sawa, the US-run TV and radio stations in the Middle-East, are propaganda outlets for the White House (funded by taxpayers)

[Counterpunch] "the US has spent $62 million creating an Arab TV channel called Alhurra (the free one) to promote an American-friendly view of escalating violence in the Middle East. So far, it has been an abysmal failure with awful ratings and only marginal public interest"

[Publicdiplomacy] More recent article about the fate of the $70 million/year Channel

[Wikipedia]: Brief article on Radio Sawa radio station

[Wikipedia]: Article on Al-Hurra tv station

[Powerlineblog]: 'investigation into Al-Hurra, the U.S. taxpayer-funded Arab TV network."

[] On how the US uses the airwaves in Iraq to positively influence America's image

No comments: